Selamat datang ke Utusan Hati

Selamat datang ke Utusan Hati ... Apa yang hati anda sedang katakan?



Tuesday, January 20, 2009

Dia Selalu Ada


Memiliki sebuah impian,lalu
berusaha untuk mencapainya
bukan jalan mudah yang kita tempuh
bukan rentak sama yang kita tarikan
berbagai persoalan timbul dan tenggelam
berbagai rintangan menghiris dan menikam

Andai impian tidak direalisikan
mampukah sekadar menerima apa adanya?
menyerah segala-gala pada takdirNya?
bukankah Dia mahu kita berusaha?
mencari yang terbaik
untuk hidup di dunia, juga
sebagai bekalan kita di sana...

Terbentang dua jalan di hadapanku
Untuk kupilih yang mana satu...
buntu aku untuk membuat pilihan
Apa yang diinginkan hati
atau apa yang sekadar mampu untukku miliki

Tamakkah aku andai aku inginkan lebih lagi
Halobakah aku andai aku sentiasa tidak berpuas hati
Lalu mahu terus maju dan tidak mahu memikirkan untuk berhenti
Atau berpaling lalu pergi

Mengimpikan satu realiti
yang dipenuhi warna bunga penuh berseri
biar pun kutahu sukarnya untuk kugenggami
Namun aku tidak mahu sekadar menerima
tanpa mahu berusaha...
kerna kuyakin...kutelah berpegang pada buhulNya dan
Dia selalu ada.

No comments:

Post a Comment