Selamat datang ke Utusan Hati

Selamat datang ke Utusan Hati ... Apa yang hati anda sedang katakan?



Friday, March 22, 2013

Pening

Pening…
Dulu tika bersama, kau menjauh
Membenci dan menghina
Tak ingin dengar penjelasan
Terus saja kau berkeputusan

Pening…
Bila dah jauh, ingin bersama
Mengharap terlontarnya salam sejahtera
Mengharap bertukar senyum…
Pening…
Kalau kuhampir, kau ingin lari
Takut aku menabur fitnah…
Bila ku buat tak kisah, puas pula kau mereka cerita
kisahnya, akulah yang lupa diri…
Pening…
Kalau aku berpusing dan menyapa
Mahukah kau tersenyum padaku?
Kalau aku menggamit dan mampir
Mahukah kau terima kehadiranku,
Tanpa kau pertikaikan apa-apa?

Pening…
Bila tak kuhampiri, kau bersangka-sangka
Bila sudah menyapa, kau bilang bermuka-muka…

Pening…
Jenuh memikirkan apa lagi sangkamu
Jerih mengenangkan kenapa
Kenapa kau buat kupening??

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete