Selamat datang ke Utusan Hati

Selamat datang ke Utusan Hati ... Apa yang hati anda sedang katakan?



Thursday, December 2, 2010

andai ku tahu


Dahulu,

Kau mencari aku
di balik riuh masa
Aku yang tak pernah tahu
berlalu
tak sekilas pun menoleh

Dahulu,

Kau merenung aku
di sebalik ranting remaja
Kau berharap agar aku berpaling
dan melihatmu di situ

Dahulu,
Kau tunduk merendah diri
Bila aku tak pernah sekali pun
melirik ke arahmu
sedangkan aku...tak pernah tahu.

Di kala itu,
Kau lah perindu sepi

Saat ini,
Hari telah lama berganti
Bulan dan tahun telah jauh berlari
Sepi tertinggal di perdu hati
Bila kini aku tahu
Dahulu kau lah perindu itu

Saat ini,
Seperti dunia yang telah berubah
Aku tercari-cari dirimu
Di balik masa lalu kita
Aku merintih di celah-celah
rasa rindu di usia dahulu

mungkinkah akan bertemu lagi

pada cinta yang dahulu

atau sepi itulah kata hati


andai dahulu ku tahu....

berubahkah segalanya?

No comments:

Post a Comment