Selamat datang ke Utusan Hati

Selamat datang ke Utusan Hati ... Apa yang hati anda sedang katakan?



Monday, February 9, 2009

Terima kasih teman...


Gerimis itu...
Menitis dan memercik
pintu hatiku tertutup sayu
menahan seribu getaran
menghalang gerimis duka itu singgah

Aku takut...
Semangat itu kian pudar
Harapan itu kian tersejat
Ditiup cerca dan nista
Rela...
Aku terima tanpa kata
Sepatah pun tidak aku luahkan
Aku cuma memasung rasa

Tapi dia...
Berdiri di depanku bagai wira
membuang titisan air mata
menahan agar aku tidak goyah
meniupkan kembali semangat
yang satu ketika dulu pernah membara

Usai sudah derita itu...
Kerna dia ada
Hilang sudah gundah itu...
Kerna dia hadir
Dan semangat itu kembali kugenggam
Kerna dia membinaku...

Untuk itu,
terima kasih teman...
Sukar aku berdiri tanpamu

No comments:

Post a Comment