Selamat datang ke Utusan Hati

Selamat datang ke Utusan Hati ... Apa yang hati anda sedang katakan?



Friday, December 19, 2008

Kenapa?


Kenapa perlu ada rasa sedih, kenapa tak hanya gembira
Kenapa perlu ada rasa kecewa, kenapa tak hanya bahagia
Kenapa perlu ada rasa tersisih, kenapa tak hanya bersama

Kenapa perlu ada air mata, kenapa tak hanya ketawa
Kenapa perlu ada jurang, kenapa tak satukan hati kita
Kenapa perlu ada rasa yang terpendam, kenapa tak luahkan saja
Kenapa perlu membisu, kenapa tak hanya bercerita


Kenapa? Aku tak tahu….
Yang aku tahu, tiada apa pun yang sia-sia
Mungkin dengan adanya kesedihan, aku lebih tahu menghargai saat-saat gembira
Mungkin dengan adanya kecewa, aku lebih berusaha mencari bahagia
Mungkin dengan rasa tersisih, akan bertambah doaku untuk bersama
Mungkin dengan adanya air mata, aku mengharapkan saat untuk ketawa
Mungkin dengan adanya jurang, aku lebih berusaha untuk mendekati
Mungkin dengan adanya rasa yang terpendam, semakin banyak kuluahkan lewat doaku kepadaNya
Mungkin dengan hanya membisu, aku membina kata-kata untuk bercerita…

No comments:

Post a Comment